De Haven

De Rotte ontspringt bij Moerkapelle en stroomt richting Rotterdam. Aan de westelijke oever ligt op steenworp afstand van het Bleiswijkse Verlaat onze haven. De Rottedijk 15A is sinds 1965 de thuishaven van onze vereniging.

De haven beschikt over een zestigtal ligplaatsen tot 10 meter met stroomvoorziening en leidingwater.

De ligplaatsen zijn verdeeld over de buitenzijde en binnenzijde. Aan de buitenzijde is de diepgang ongeveer 1,5 meter; aan de binnenzijde ongeveer 50 centimeter.

Op korte (loop)afstand van de haven is een ruime parkeerplaats welke gebruikt wordt voor recreatiedoeleinden. Op de haven is er ruimte voor de fiets/scooter en motor.

Havenwerk

De zelfwerkzaamheid staat bij onze vereniging hoog in het vaandel en daar draaien we eigenlijk op. Wij proberen alle voorkomende werkzaamheden met eigen leden, in zelfwerkzaamheid, te realiseren.

Ieder jaar wordt er van de leden één of twee maal per jaar inzet verwacht in de vorm van arbeid; dit is een ‘werkdag’ (meestal verspreid over 2 x 3 dagen) waarop de jachthaven wordt onderhouden. Denk hierbij aan snoeiwerkzaamheden, het geven van een likje verf; het vervangen van delen van de steiger e.d.